Vergunningen

HSV “Ons Genoegen” is visrechthebbende van deze vijvers, derhalve is het verboden om zonder geldige VISpas of dagvergunning te vissen.

Vergunning

Prijs
Dagkaart jeugd
Dagkaart senior
Jeugd VISpas (t/m 13 jaar)
Senioren VISpas
Senioren plus VISpas (vanaf 65 jaar)
Gastvergunning(reeds lid andere HSV)
Extra VISpas vergunning
 Gastvergunning senior plus (reeds lid van andere HSV vanaf 65 jaar)

LET OP:
  • Prijzen zijn bij afgifte van automatische incasso, dit geldt voor mensen die al lid zijn en het lidmaatschap automatisch laten verlengen
  • Bij het verlegen van het lidmaatschap kan ervoor gekozen worden om met een acceptgiro te betalen, de extra kosten hiervoor bedragen €5,-
  • Inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 10,- , dit geldt ook voor de mensen die opnieuw via de online module of een verkooppunt het lidmaatschap aanschaffen.
  • Vanaf 2019 is het toegestaan om met 3 hengels te vissen op onze vijvers. Echter is het hiervoor wel vereist dat een 3e hengel vergunning aangeschaft wordt. Dit is een toevoeging op de vispas en kan altijd later besteld worden. Deze vergunning kan via de volgende link besteld worden: https://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/nachtvis-derde-hengel/ . Via deze link is het ook mogelijk om een nachtvisvergunning te kopen, deze is echter NIET geldig bij onze wateren. Op verschillende openbare wateren mag deze wel gebruikt worden, raadpleeg hiervoor de lijst van viswateren.

Ook leuk voor jeugdleden is dat zij bij inschrijving een waardebon ter waarde van €10,- ontvangen. Deze is te besteden bij de lokale hengelsportwinkel(s).

Ben je niet ouder dan 13 jaar en vis je met één hengel (zonder kunstaas) onder begeleiding van een volwassenen met een geldige VISpas dan heb je niets nodig.

Dagvergunningen

Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren.

Echter om een dagje te kunnen vissen met een groep beginnende vissers is het geen doen om voor iedereen een VISpas aan te schaffen.

Er bestaat daarom een wettelijke uitzondering, namelijk een dag/weekvergunning.

De aangesloten hengelsportverenigingen kunnen een dag/weekvergunning uitgeven voor sportvissers voor hun eigen wateren. De sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging in de wateren van de vereniging vissen onder de eigen opgestelde vergunningsvoorwaarden. De sportvisser heeft dan geen Kleine VISpas of VISpas nodig. Wij als vereniging verschaffen deze dagkaarten voor de jeugd € 3,- en voor senioren € 5,-

Jaar vergunning (VISpas) is alleen:

• Verkrijgbaar via verkoopadressen ( Hengelsportzaak John Backers )
NIET VIA OVERSCHRIJVING OP BANK(GIRO) REKENING VAN  ONZE VERENIGING!

Verkoop Adressen:

Jaar- en dag vergunningen zijn verkrijgbaar bij;

Hengelsportzaak John Backers(Tijdens de openingstijden van de zaak)
Akerstraat Nrd. 152
Hoensbroek
Tel.: 045-5225999