COVID-19 update 02-04-20

Donderdag, 2 april 2020

Een update met de maatregelen betreft het COVID-19 virus.

Beste leden en kopers van dagkaarten,

Door de Corona maatregelen van overheid en Gemeente Beekdaelen willen we het volgende onder je aandacht brengen:

Er mag op de visvijvers Mulderplas Thull en Oude Markt Schinnen gevist worden met VISpas en vergunning van HSV Ons Genoegen Schinnen en met de dagkaarten. Voorwaarde is wel dat bij voorkeur gevist word op de vissteigers (met één persoon) dan is er voldoende afstand tot andere vissers en ook tot de wandelaars op de wandelpaden. Als er op een andere stek gevist wordt dan is de aanbevolen minimale afstand 5 meter tussen de vissers. Bij drukte op de Mulderplas wordt ook geadviseerd om op de visvijver Oude Markt onder dezelfde voorwaarden te gaan vissen. Dit ontlast de Mulderplas. Op de visvijver zit een mooi bestand karper, voorn, zeelt en kolblei. Uiteraard gelden ook de andere regels en voorwaarden van ons vijverreglement.

Houd je aan de maatregelen van de overheid en RIVM. Belangrijk: houd afstand en voorkom een te grote belasting op de visvijvers, anders zou het vissen verboden kunnen worden. Dat zou toch erg jammer zijn in deze tijd.

Alle viswedstrijden en activiteiten zijn tot 1 juni 2020 verboden en komen dus te vervallen.

Succes bij het vissen en blijf gezond.
Namens het bestuur Huub Werst voorzitter en Nico Rompelberg penningmeester.