Viswater

Visvijver De Mulderplas

Visvijver De Mulderplas:

De Mulderplas
Een prachtige visvijver met een mooi omliggend natuurgebied in Thull.

De Mulderplas is geopend in 1989 ter ere van het 45 jarige jubileum van de visvereniging!
Dit is een van de twee vijvers waar de visvereniging visrecht op heeft. De Mulderplas valt nu onder Natuurmonumenten.
Van oorsprong is het een slikvijver als gevolg van de mijnbouw.De oppervlakte van de vijver is 2,8 Ha. groot, door een weelderige planten groei is ongeveer 2 Ha. wateroppervlak bevisbaar. De diepte varieert van ongeveer 40 cm tot 2,5 meter.

Wilt u meer weten over het ontstaan van dit gebied. KLIK HIER voor meer informatie

Te vangen vis:

Open Visplanner

Factsheet

Visvijver De Oude Markt

Visvijver De Oude Markt:

De Oude Markt
Visvijver De Oude markt ligt in het (oude) centrum van Schinnen.
Deze vijver is ideaal voor vissers van alle leeftijden.

De Oude Markt is ontstaan in 1939, deze werd aangelegd in het kader werkverschaffing. Het opvlakte van dit water bedraagt circa 0,8 Ha. en is rond de 2 meter diep. Deze vijver bevat een paaihoek waar niet gevist mag worden. Zodat de vis toch nog een rustige plek heeft.
Op 17-3-2009 is er nog een vistelling gehouden. Deze vistelling werd uitgevoerd door Sportvisserij Nederland. Meteen werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om zwarte Amerikaanse dwerg-meervallen te vangen, omdat die er niet thuis hoort.

Te vangen vis:

- Karper