Vergunningen

HSV “Ons Genoegen” is visrechthebbende van deze vijvers, derhalve is het verboden om zonder geldige VISpas of dagvergunning te vissen.

Vergunning

Prijs
Dagkaart jeugd
Dagkaart senior
Jeugd VISpas (t/m 13 jaar)
 VISpas (14 tot 65 jaar)
Senioren plus VISpas (vanaf 65 jaar)
Voerboot vergunning
Extra VISpas vergunning
 Gastvergunning senior plus (reeds lid van andere HSV vanaf 65 jaar)

LET OP:
  • Prijzen zijn bij afgifte van automatische incasso, dit geldt voor mensen die al lid zijn en het lidmaatschap automatisch laten verlengen.
  • Bij het verlegen van het lidmaatschap kan ervoor gekozen worden om met een acceptgiro te betalen, de extra kosten hiervoor bedragen €5,-
  • Inschrijfgeld bedraagt eenmalig € 10,- , dit geldt ook voor de mensen die opnieuw via de online module of een verkooppunt het lidmaatschap aanschaffen.
Ook leuk voor jeugdleden is dat zij bij inschrijving een waardebon ter waarde van €10,- ontvangen. Deze is te besteden bij de lokale hengelsportwinkel(s).

Ben je niet ouder dan 13 jaar en vis je met één hengel (zonder kunstaas) onder begeleiding van een volwassenen met een geldige VISpas dan heb je niets nodig.

De uitgifte van de VISpas 2024

Is ondergebracht bij het Servicebureau Ledenadministratie van Sportvisserij Nederland. Bij tijdige betaling, vóór 1-12-2022, via incasso of acceptgiro kaart heeft U de visdocumenten, VISpas en verenigingslijst, voor 1 januari 2023 per post ontvangen.

Om op de visvijvers Oude Markt en Mulderplas te mogen vissen heeft U een:
?Geldige VISpas nodig met; Uw naam, adres, geboortedatum en vermelding HSV Ons Genoegen Schinnen
?Het vijverreglement. Het vijverreglement vervangt de verenigingslijst en moet onder vermelding van naam voor gelezen en akkoord ondertekend worden.

- Opzeggen als lid dient moet vóór 1-10-2023 te gebeuren. Wilt u uw VISpas opzeggen of wijzigingen aanbrengen aan de VISpas, bijvoorbeeld: adreswijziging, naamwijziging etc. Dan mailt u voortaan de wijziging door naar ledenadministratie@vispas.nl of regel het zelf op www.mijnsportvisserij.nl

Via het servicebureau gaan voortaan alle wijzigingen en opzeggingen.

- Nieuwe leden betalen bij aanvraag VISpas eenmalig 10 Euro inschrijfgeld. Dit kan bij John Backers Hengelsportzaak in Hoensbroek, bij Hengelsportzaak Topnotch Sittard of via online module op onze website. Jeugdleden t/m 13 jaar krijgen het inschrijfgeld terug in de vorm van cadeaubon van Hengelsportzaak Backers of Sittard.

Dagvergunningen
Voor het vissen in Nederland is volgens de visserijwet een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende nodig. In de meeste gevallen is dit de VISpas in combinatie met de lijst van viswateren.

Echter om een dagje te kunnen vissen met een groep beginnende vissers is het geen doen om voor iedereen een VISpas aan te schaffen.

Er bestaat daarom een wettelijke uitzondering, namelijk een dag/weekvergunning.

De aangesloten hengelsportverenigingen kunnen een dag/weekvergunning uitgeven voor sportvissers voor hun eigen wateren. De sportvissers kunnen dan met een schriftelijke toestemming van de vereniging in de wateren van de vereniging vissen onder de eigen opgestelde vergunningsvoorwaarden. De sportvisser heeft dan geen Kleine VISpas of VISpas nodig. Wij als vereniging verschaffen deze dagkaarten voor de jeugd € 3,- en voor senioren € 5,-

Jaar vergunning (VISpas) is alleen:

• Verkrijgbaar via verkoopadressen ( Hengelsportzaak John Backers )
NIET VIA OVERSCHRIJVING OP BANK(GIRO) REKENING VAN  ONZE VERENIGING!

Verkoop Adressen:

Jaar- en dag vergunningen zijn verkrijgbaar bij;

Hengelsportzaak John Backers(Tijdens de openingstijden van de zaak)
Akerstraat Nrd. 152
Hoensbroek
Tel.: 045-5225999