Parkeerplaats gesloten

Vrijdag, 16 oktober 2020

Deze week zijn de werkzaamheden gestart aan de nieuwe parkeerplaats bij de Muldermolen. De uitkomende schone grond wordt deels gebruikt om de op te heffen parkeerplaats aan de Mulderplas aan te vullen, nadat daar uiteraard eerst de halfverharding en funderingsresten zijn weggehaald. Deze fundering wordt wederom hergebruikt in de nieuwe parkeerplaats van de Muldermolen.   Aanvankelijk zou eerst de nieuwe parkeerplaats volledig gerealiseerd worden  en in gebruik genomen, voordat de oude parkeerplaats kan worden opgeruimd. Er zijn nu minder parkeerders (vanwege sluiting Muldermolen), waardoor de parkeerplaats aan de Mulderplas nu afgesloten kan worden. Daardoor kan  werk met werk worden gedaan, hoeft niet extra met grond te worden gereden en is er geen extra gronddepot nodig voor deze grond.    Het is de bedoeling dat 19 oktober gestart wordt met het opruimen van de oude parkeerplaats. Nadat de halfverharding is weggehaald en de schone grond aangebracht, zullen er rijplaten worden gelegd, zodat tijdelijk kan worden geparkeerd totdat de nieuwe parkeerplaats operationeel is. Tot die tijd is afgesproken dat de logerende gasten van de Muldermolen parkeren op hun eigen terrein zodat de parkeerstrook langs de weg zoveel mogelijk vrij blijft voor vissers. Mocht er geen plaats zijn, dan mag ook in de berm langs de weg worden geparkeerd; mits er voldoende doorgang op de weg over blijft. Hierbij dient er rekening mee gehouden te worden dat alle vrachtverkeer van en naar de Alfa tijdelijk via deze route gaat rijden. Ook op de andere parkeerplaats verderop richting Alfa kan nog steeds geparkeerd worden.   Omdat maandag ook gestart zal worden met het kruispunt bij de Alfa, wordt de kruising afgesloten gedurende 4 weken voor alle verkeer en worden alle wegen in Thull tijdelijk doodlopend. Dit betekent dat de Mulderplas in deze periode enkel bereikbaar is via Achter de Kerk.