Over ons

HSV Ons Genoegen is ontstaan in 1944. In die moeilijke tijden was het vissen een geweldig vermaak voor de hele dag. Soms ging het hele gezin met de fiets mee om langs de vijver te genieten. Nu 70 jaar verder staat genieten, vermaak en plezier nog steeds op nummer 1 en zorgt de vereniging nog altijd voor veel visplezier !

HSV Ons Genoegen vindt het belangrijk leden te voorzien in hengelsport, recreatief plezier en competitieve wedstrijden voor zowel jong en oud.

Missie

Het uitdragen van de sportvisserij en de natuurbeleving binnen gemeente Schinnen en daar buiten. Dit op een positieve, leuke en gemeenschappelijke manier. Om zo doende een sterke, gezonde en participerende vereniging te verkrijgen en te behouden voor de toekomst. Zodat alle leden van onze vereniging zich blijven thuis voelen binnen onze vereniging. Dit laatste geldt ook voor huisgenootleden en sponsoren.

Onze toekomst visie en beleid

De komende periode gaat het bestuur een lange termijn planning maken, om te borgen dat we nog lang de mooie sport kunnen bedrijven en het 75 jarig bestaan met succes kunnen vieren. Het uitgangspunt is dat we een vereniging zijn met leden, die in een natuurlijke omgeving willen vissen

In onze verenigingsanalyse laten wij uitgebreid zien in welke situatie wij ons bevinden en waar we willen staan. Hierbij geven wij tevens aan waar wij denken te kunnen groeien en waar wij goed in zijn. Daarnaast weergeven wij onze kernwaardes en laten wij zien welke cultuur wij uitdragen binnen onze vereniging.

VERENIGINGSANALYSE

De speerpunten zijn:
  • Borgen dat de kwaliteit van de viswateren zodanig blijven dat er geen vissterfte optreedt en de leden er goede vangsten hebben en houden, wel rekening houdende met de natuurlijke draagkracht van de viswateren, door een goed beleid m.b.t. beheer en visuitzet;
  • Zorgen voor een natuurlijke en schone omgeving bij de visvijvers met diversiteit in flora en fauna en in het verlengde hiervan een goed onderhoud aan vijvers, oevers, vissteigers en goed bereikbare visplekken;
  • Een veilige visomgeving voor de jeugd;
  • Aantrekken van jeugdleden en inspelen op nieuwe "vis" ontwikkelingen;

......